torsdag 19 februari 2009

Today's headlines

Vattenkrig och PVC-rumpa - PVC-rumpa? Är det verkligen den vedertagna termen som plastpappa och gummianka?

Så blir du blåst av din bank - Swedbank drar 5 från ditt IQ vid varje kontantuttag, SEB trasserar IQ-kontot vid varje internetbetalning och Nordea minskar intelligensen vid telefonbanksärenden.


20 minuter i solariet – totalt sönderbränd
- Därför ska man bara tillaga laxkotletter i stekpannan.

Trosor i kakel - Den moderna motsvarigheten till kyskhetsbältet är här.

Ingen ”Filippa” på bröstet för Reinfeldt
- Där står redan Anette, Marianne, Bettan och Sigrid.

Arbetslösa erbjuds kosmisk energi
- Någon annan hjälp har arbetsförmedlingen inte att erbjuda. Goda tider för Tomas di Leva, alltså.

Eva ville inte amma
- Torsten var ju faktiskt redan 54 år.

Dita von Teese vägrar sluta strippa
- Men förr eller senare har hon inga kläder kvar att ta av sig.

Lovar ny chock nu på lördag
- Det är egentligen söndag. Lördagen var inställd den här gången.

2009 blir ett bra plånboksår - Försäljningen beräknas gå upp. Människor håller så hårt i plånböckerna att de nöts sönder dubbelt så fort.

De bar iväg hela mitt företag och mina kunder
- Snacka om muskelknuttar!

Så lagar du husman bäst - Har han gått sönder nu igen? Superlim brukar fungera bra.

Lieberman vill diktera villkor
- Har alla sina pennor? Skriv "VILLKOR". V-I-L-L-K-O-R. Jag upprepar: VILLKOR. Hängde alla med?

Vad kan du om Oscar? - Jag vet att han gick i en parallellklass på grundskolan, och att han utbildade sig till bilmekaniker. Vad han gjorde sedan har jag ingen aning om. Jo, hans pappa kom från Finland. Det minns jag när jag tänker efter...

Tipsa om sportlovet - Det kan barnen själv hålla reda på när det är, utan vuxeninblandning.

Underskatta aldrig tre flickfavoriter - Barbie, My Little Pony och Bratz...

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner