fredag 13 mars 2009

Nyttigt, men gott!

Äntligen har forskningen presenterat en lista över nyttig mat där jag tycker om nästan allt som står där. Vanligen brukar det stå en massa underligheter som jag, med min restriktiva smakpalett helst låter bli att stoppa i munnen, men den här gången är det faktiskt precis tvärtom. Av 20 saker är det bara två som jag ogärna intar; fullkornsflingor och tranbär. Att jag föredrar att hoppa över fullkornsflingorna är inte så underligt - jag äter inga flingor över huvudtaget - fullkorn eller inte. Tranbären är det lite svårare att förklara. Jag har ingenting principiellt mot sur frukt och sura bär. Jag frossar gärna i färska rabarber, krusbär och tuggar gärna i mig en citronklyfta eller två. Men jag gillar helt enkelt inte den sura smaken hos tranbär. Kanske är det bara det som är den banala orsaken till att jag helst hoppar över dem.

Här följer listan:

1. Äpplen

2. Björnbär

3. Svart te

4. Blåbär

5. Broccoli

6. Fullkornsflingor

7. Körsbär

8. Körsbärstomater

9. Kaffe

10. Tranbär

11. Mörk choklad

12. Grönt te

13. Apelsiner

14. Persikor

15. Plommon

16. Hallon

17. Röda vindruvor

18. Rödlök

19. Spenat

20. Jordgubbar

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner