onsdag 18 februari 2009

Menade de verkligen så här?

Av en slump satt jag och läste följande rubriker i aftonblaskan, och jag kom på hur underliga de egentligen låter i och med det de antyder eller faktiskt säger, om man läser dem ord för ord och tolkar dem bokstavligt. Vad sägs om:

Ingen björn till Mammut - Den får nöja sig med ett lamm. Och jag som inte ens var medveten om att mammutar åt kött.

De blir bara yngre - Ja, Benjamin Button. Men han finns inte på riktigt.

Rourke: – Jag var i helvetet och vände - Det förklarar varför han ser ut som fan själv...

Mamma Mia kan få en uppföljare - Den logiska uppföljaren borde heta Pappa Peo, men jag tror inte ABBA skulle bli så glada åt det.

Nu vill USA ha Settmans succé - Jag hade ingen aning om att succé var något man bara kunde ta över från någon annan...

Stjärnan försvunnen – sedan ett halvår - Ja, den har förmodligen slukats av ett svart hål, eller slocknat. Det händer.

Fröling kastar kläderna - Hon är väl nudist.

Chris Browns första uttalande - Fantastiskt att en etablerad rappare först nu har lärt sig tala.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner