fredag 5 december 2008

Babies rock! Ny MVU presenteras!

Enligt en MVU (Mycket Viktig Undersökning) i dagens upplaga av Aftonblaskan somnar bebisar bättre till trallvänlig popmusik än till traditionella vaggvisor.

Om jag ska bli personlig kan jag säga att vaggvisor aldrig har tilltalat min dotter heller, i synnerhet inte nu när hon snart fyller 15... hon föredrar absolut att somna till pop snarare än Byssan Lull. ;-)

När hon var liten var "Trollmors vaggsång" en favorit, men från att hon var ungefär tre år gick det minst lika bra med låten Bailando, som spelades till förbannelse på såväl radion som MTV. Så, i alla fall till viss del kan jag skriva under på denna MVU.

PS! Jag tycker att det är ganska tragiskt att en stor del av de tillfrågade föräldrarna uppger att de inte kan orden till någon vaggvisa. Jag förstår inte hur det har kunnat bli så här.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner