torsdag 27 november 2008

Jag håller inte med!

Jag skrev redan igår om vad jag tycker om den föreslagna lagskärpningen angående sexköp i utlandet. Trots att både Tomas Bodström och representanter för polisen sällat sig till skaran som hyllar förslaget har jag inte ändrat uppfattning. För, som jag sa igår: om vi kräver att svensk lag ska gälla utomlands, och det ska bli möjligt för någon att, vid sin återkomst till Sverige, dömas för en handling begången utomlands, och som i det aktuella landet inte är kriminell måste vi acceptera att samma sak gäller i Sverige. Det tror jag som sagt inte att så många vill och tycker är acceptabelt - i synnerhet inte politikerna som gärna klappar sig själva på huvudet för den "logiska, välfungerande och tidsanpassade" lagstiftning vi har i landet.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner