lördag 25 oktober 2008

Naturens lagar rår vi inte på

Jag tycker att spindlar är ganska vidriga djur. De har alldeles för många ben för att jag ska tycka om att umgås med dem. Dessutom vet man inte alltid var man har dem - rätt som det är hänger de bara mitt framför näsan i en tråd.


Ändå kan jag inte bli upprörd över de bilder från Australien som kablas ut över världen på spindeln som gjort sin lycka och haft turen att fånga en fågel i sitt nät. Fotografen kallade det fruktansvärt och vidrigt när spindeln började äta på fågelns huvud. För mig är det helt naturligt. Djur äter upp varandra dagarna i ända. Vad finns det egentligen att bli upprörd över? Det är naturens lagar, och dem kan vi inte påverka - antingen vi vill eller inte.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner