söndag 5 oktober 2008

Lavendel luktar godare

Såvitt jag minns luktar malkulor gammalt och unket, medan gas luktar stickande och kemiskt. Hur anmälarna till SOS i Malmö kunde förväxla de tu övergår mitt förstånd.

Polis, ambulans och räddningstjänst dirigerades till en plats i staden för att bistå vid en evakuering av ett hus efter inkommet gaslarm. Men, bara 8 minuter efter att insatsen inletts kunde den blåsas av. Doften emanerade från malkulor, inte gas.


Lavendel luktar mycket godare än malkulor.

Hur man burit sig åt för att sprida odören av malkulor i husets ventilationssystem avslöjas inte - kanske på grund av rädsla för efterapningar. Då jag först läste rubriken, att gasläcka egentligen var malkulor associerade jag (på grund av mina doftminnen) till helt andra gasläckage än de som kommer från gasledningar...

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner