torsdag 30 oktober 2008

Första steget in i framtiden

Jag tycker att Obamas kampanjfilm i tv på bästa sändningstid var ett strålande grepp. Jag är säker på att han nådde många nya väljare; inte minst bland de människor som kanske sällan deltar i den politiska diskussionen i samhället. Med sin närvaro i tv-apparaterna trängde han djupt in i de amerikanska hemmen. Att han dessutom hade köpt tid i ett antal tv-kanaler ökade ytterligare den exponering han fick - även om människor zappade var sannolikheten stor att Obamas nylle skulle dyka upp också på den nya kanalen.

Jag tror att grepp såsom detta kommer att förekomma oftare och oftare i det nya kampanjandet - kandidaterna tvingas helt enkelt följa med sin tid. En kupp på youtube, facebook och msn kanske blir verklighet i nästa amerikanska val, det återstår att se. Hur som helst håller jag en tumme för att Obama vinner valet nästa vecka - om nu inte jultomten gör det.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner