onsdag 15 oktober 2008

Ett hot mot naturen

Eftersom jag sällan har strävat efter att passa in i några normer, eller att tillhöra majoritetsgrupperna, har jag inga problem att erkänna att jag formligen avskyr det Jonas Hassen Khemiri skriver. Ett öga rött var vedervärdig, och Montecore inte mycket bättre den.


Att höra Khemiri i en intervju säga att han älskar ord, och ser sig som språknörd gör mig bara beklämd. En person som uttalar sig så om sig själv borde kunna uttrycka sig begripligt, och träffsäkert i skrift i stället för att hitta på en massa nonsens utan någon egentlig betydelse.


Khemiris böcker är ett hot mot den natur vi värderar så högt. Varje träd som huggs ned för att man ska kunna trycka något av hans alster är ett bortkastat träd - lika hopplöst förlorat som om det brunnit ned i en skogsbrand.

Så. Nu känns det bättre, när jag har fått sagt detta, som jag burit på så länge.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner