lördag 4 oktober 2008

Dagens Nobelpris i Dumhet

Idag finns bara en enda nominering, för denna persons agerande var så urbota dumt att det distanserade eventuella konkurrenter med ljusår.

Jag pratar naturligtvis om Alex Schulman.

Denne, i bloggvärlden ganska bekante herre snyftar nämligen i dagens Aftonbladet om hur han förlorat en massa pengar, efter att ha haft sitt kortnummer till American Express-kortet liggande på sin blogg i ungefär en timme. Jag menar, hur korkad får man vara?

Här pratas det vitt och brett om hur försiktig man ska vara med sina kortuppgifter, sin inloggningskod till internetbanken, och sin pinkod till bankkortet, och så går den dumme karl'n och lägger ut kortnumret i sin blogg. Skyll dig själv, bäste herr Schulman.

Heder åt alla dem som använde sig av uppgifterna - jag hoppas att pengarna kom dem till dels som bäst behöver dem, alltså sjukskrivna, pensionärer och arbetslösa.

Mitt medlidande med honom blir ännu mindre, då jag läser att han hoppas få tillbaks sina pengar via den drulleförsäkring som finns knuten till kortet. Drulleförsäkringar i all ära, men ren idioti är det sällan de täcker. Som ett litet plåster på din sårade plånbok förärar jag dig härmed Dagens Nobelpris i Dumhet!

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner