torsdag 12 mars 2009

Today's headlines (or actually yesterday's)

Räcker jag till med 14 cm? - Nej. Framgångsrika trestegshoppare måste ta sig betydligt längre än 14 cm. I alla fall om vi pratar om herrhoppare.

Följ med Kevin Borg in i garderoben
- Medan andra kändisar kliver ut ur garderoben går Kevin in. Märkligt. Mycket märkligt. Hur ska man förresten tolka det...?

Våga prata sex med din 5-åring - Alla gör det. Det är helt naturligt. Det är ingenting att vara rädd för, även om människor låter när de gör det, och det ibland kan gå ganska häftigt till. Ja, när man fyller sex, alltså.

Lika bra med billigt smink - Som kaffefilter runt hamburgare.

Med kostcirkeln får du koll på pengarna - Kött kostar mer än bröd. Bröd är dyrare än potatis. Mjölk kostar ungefär lika mycket som potatis. Bra. Nu är allt solklart.

Pytteliten med sylvassa tänder
- Leif Pagrotskys älskarinna avslöjar.

Fem huvuden hittade i kylväskor - Slutförvaringen för politiker som har tappat huvudet är funnen.

Så lyder den första fråga man ställer sig - Hur fan hamnade jag här? Ingen har frågat mig om jag ville hit.

Minimilöner, böter eller bestraffning
- Nya villkor i löneförhandlingarna i flera branscher.

Våld och kvinnliga orgasmer
- Hör ihop om man är sadist eller masochist.

Jag lyckas inte behålla erektionen
- Alltid när någon pojkvän gör slut med mig tar han med sig erektionen när han går. Det är taskigt, tycker jag.

Jag skjuter upp allt - Nyårsraketer, gummiband och beslut är bara några av sakerna.

12 tips till dig som inte ammar - 1. Färga bröstvårtorna gröna med karamellfärg 2. Köp ett par nya skor 3. Vässa alla hemmets blyertspennor 4. Ta mycket vitlök i potatisgratängen 5. Läs en bra bok 6. Måla om din tv-möbel 7. Köp strömming - det är billigare än torsk 8. Köp en bukett tulpaner 9. Anlägg kompost 10. Inred en fågelholk

Vi kommer protestera på något vis - Vi sittstrejkar med en skylt där det står "Vi håller inte med".

Vi ska sätta och ned och reda ut exakt vad som gäller
- Verbet sätta är reflexivt, och behöver åtföljas av ett pronomen, inte en samordnande konjunktion - det är vad som gäller.

Vi har drabbats av Turkiet-feber
- En vacker eufemism för magsjuka.

Var missnöjd med håret - bet frisören - Ett säkert vapen att ta till när öppet-köp inte kan tillämpas.

Rob Spence har ett öga och en spionkamera
- Själv har jag två ögon och en digitalkamera, men jag är nöjd ändå.

Vad innebär det egentligen att samtalen har brutit samman? - Man har slutat prata med varandra.

Ingen förstår varför
- Bananer inte är blå.

Lärarrobot håller ordning på barnen - Arbetsbeskrivning till lärare i mellanstadieklass i förortsskola.

Ingen känner igen mig - Den folkpartistiske riksdagsledamoten talar ut om hur det känns att bli tagen för högerextrem så fort han yppar partiets hållning i diverse frågor.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner