torsdag 19 februari 2009

Today's headlines

Hornhinnan lossnade – gör come back - Inte visste jag att hornhinnor var popstjärnor sugna på ny karriär.

Äntligen dags – frossa i vårens frönyheter! - Trevligt att se att pressen numera även tar upp nyheter för våra vänner kring fågelbordet.

Fixa färsen i februari - Även om jag inte ska äta tacos förrän till hösten?

”Det hörs inte en ton”- Besök distriktssköterskan för att skölja hörselgången.



”Läget ska spela roll för hyran” - Varför ska människors hälsa inverka på boendekostnaden?

Polisen åkte dit – i egen kamera - WOW! En sådan kamera vill jag också ha. I stället för bil.

Hemliga militära handlingar borta
- Så praktiskt. Allt militären gjort är som utsuddat ur minnet...

"Fisbomben" fick Adrian att kräkas - Därför ska man inte äta ärtsoppa när han är i närheten.

Tok-Ivar tvättar pungen i vedbon - Frun, Tok-Maja, har fullt upp med resten.

Är det här Stockholms första vårblomma?
- Nej. Jag är säker på att det växte några såväl i fjol som året dess för innan.

Världens största orm var lång som en buss - Och vilken modell av buss pratar vi om? En leksaks-Corgi? En Volkswagen-buss? En linjebuss? Eller rentav en dragspelsbuss?

Läkaren trodde jag var en pervers skådis - Men, jag är ju bagare.

Jämställdhet gav babyboom. - Ja. När män också kan föda barn kan det plötsligt födas dubbelt så många.

Billigt kaffe farligare. - Därför tar kaféerna ut överpriser. Så att vi inte ska bli sjuka.

De ska jaga medaljerna. - Är de ute och springer nu igen?

Liten grupp soldater klarar extrem stress - Varför ska vi då ha fler?

Förhindra musarm. - Lär dig klicka med tårna, eller köp en katt som fångar mössen åt dig.

Till Sverige. Pink kommer i höst. - Och jag som är kissnödig nu...

Komiker fick nog. Slog sönder mobil. - Man kan stänga av telefonen om man inte vill prata.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner