lördag 1 november 2008

Stenkastning i glashus

Anders Borg har rätt i sak när han säger att bankerna borde sänka, eller till och med ta bort sina bonusar, och i stället sänka boräntorna. Men, jag har ändå väldigt svårt att lita på hästsvansmannen.

-Den stenen ser ut att ligga bra i handen. Stening i Vällingby handelsträdgård klockan 15.

Med tanke på vilka lagar han och hans förbannade überminister har drivit igenom sedan de tog makten för två ödesdigra år sedan, och hur dessa lagar har försämrat människors ekonomi är han inte rätt person att klaga. Det finns ett ordspråk, som vi säkert alla har hört, som jag tycker är ytterst tillämpbart med anledning av hästsvansens uttalande; "Man ska inte kasta sten i glashus". För mig är det precis vad herrarna Borg och Reinfeldt pysslar med just nu.

r övrigt anser jag att Kartago bör bevaras, men regeringen förstöras. Förresten har jag faktiskt varit i Kartago, men det berättar jag om en annan gång.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner