fredag 14 november 2008

Rekord som räcker långt

En meter och åttionio och en halv centimeter mäter världens längsta skägg. Sarwan Singhs ansiktsbehåring ska nu skrivas in i Guiness Rekordbok. Jag undrar vem som kommer att ha tålamod att försöka klå hans världsrekord. Hur som helst tror jag inte att Madonna, trots sin skäggväxt tar upp konkurrensen hon verkar ju inte speciellt nöjd med den.

Tänkbar utmanare.

Då jag var liten älskade jag att läsa om alla underliga saker människor försöker slå rekord i, och fortfarande häpnar jag ibland då jag får höra om besynnerligt märkliga rekordförsök. Vad sägs till exempel om högläsning i 100 timmar i sträck, som en bunt bibliotekarier gjorde 2005? Fler exempel kan du läsa här.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner