lördag 29 november 2008

Kontraproduktiva djurrättsaktivister

Jag måste erkänna att jag inte förstår mig på de metoder djurrättsaktivister ibland tar till. I mina ögon orsakar de många gånger bara mer skada än nytta med sina aktioner. Otaliga gånger har vi hört om minkar och illrar som släpps ut från farmarna - helt utan möjligheter att klara sig i det vilda. Det senaste exemplet rapporterades det om under gårdagen; en grupp djurrättsmänniskor gav sig på en hönsfarm i västra Finland och förstörde ventilationssystemet i hönshuset - med konsekvensen att 5000 höns dog. Är det verkligen att hjälpa djuren? På grund av aktioner av dessa slag har jag väldigt svårt att ställa mig bakom och stödja djurrättsaktivisterna - de verkar ju skada oftare än de faktiskt hjälper...

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner