söndag 2 november 2008

Karriärsstegen är uppställd

Som jag skrev redan igår tyckte jag att fredagkvällens tv-behållning var Lars Erikssons schlagerframträdande i Idol.

När jag under dagen har följt debatten på nätet och läst vad som har skrivits i media undrar jag bara en sak: Vad finns det att bli så upprörd för? Idol lär inte påverka världssituationen. Inte heller lär Lars framträdanden i tävlingen göra varken till eller ifrån i den pågående ekonomiska svackan.

Ta i stället hans nummer för det de är; hans sätt att genomföra tävlingen. Juryn valde ut honom för att han har ett personligt uttryck. Nu när han ger utlopp för detta uttryck duger det inte.

Karriärsstegen för Lars?

En sak kan ingen emellertid anklaga Lars Eriksson för, och det är att hymla med sina åsikter och sin utstuderade karriärsplan. Kanske är det det som irriterar så många, att Lars som förste deltagare uttalar det som jag är säker på att andra gjort före honom, nämligen använder Idol som ett sätt att nå ut till en stor mängd människor på kort tid, och dessutom med förhoppningen att Idol-tävlandet ska komma att innebära ett kliv i rätt riktning på karriärsstegen.

Med facit i hand kan vi se att musiksverige har blivit ett antal karaktärer rikare tack vare denna tävling. Och, jag är övertygad om att Lars Eriksson kommer att sälla sig till denna skara.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner