lördag 29 november 2008

Dags för nytt förhållningssätt!

I Schweiz ska man nu folkomrösta om att släppa cannabis fritt, och om att man ska tillhandahålla befintliga heroinmissbrukare med heroin. Rent spontant hoppas jag att de säger ja.

Cannabiset hoppas jag på därför att det förutom som berusningsmedel även har medicinska effekter; inte minst som smärtlindring för många cancerdrabbade och andra individer drabbade av kronisk värk. Vad gäller heroinet tycker jag det är en bra idé, för jag inbillar mig att statligt administrerat heroin håller hög klass, och att det därigenom skonar missbrukarnas liv genom förgiftningar och överdoser.

Jag undrar om, och i så fall när, vi kan hoppas på en uppluckring i det svenska lagsystemet, så att i alla fall cannabis kan klassas som läkemedel och inte bara som narkotika.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner