fredag 17 oktober 2008

Var finns skambandet?

För alla som såg Rapport-nyheterna igår kväll, klockan 19.30 blev det en något förvirrad sändning - inte minst för allt palaver som uppstod i samband med väderleksrapporten.

En annan dags väder - inte hostframkallande.

Mitt emellan högtryck och dimbankar drabbades meteorologen Lage Larsson av en hostattack av rang. Han gick ur bild, drack vatten, och harklade sig - men ingenting verkade hjälpa. Blickarna han fick av Claes Elfsberg och a-ekonomen i studion var lindrigt sagt roade. Med rätta.

Roat nyhetsankare.

Larsson förutspådde att denna kvälls väderuppläsning skulle hamna på det så kallade skambandet. Genast väcktes en road glimt i den bättre hälftens ögon. Skamband? Var får man tag på det? Tyvärr avslöjades inte det i sändningen, men är det någon som vet tar jag tacksamt emot tips.

Förresten har jag ingen aning om vilket väder det påstås bli idag, så jag får klä mig för alla eventualiteter. :-)

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner