tisdag 28 oktober 2008

Utmärkt pr-argument

En nikotinläsk låter inte speciellt gott, fruktsmak eller inte. Ändå är det något jag skulle kunna tänka mig att pröva.

För mig är ett par timmar på krogen/en restaurang nuförtiden inte speciellt njutbart, eftersom man mitt under vistelsen måste pälsa på sig och gå ut och ta en cigarett.

Alla ni präktiga icke-rökare kan bespara er alla kloka råd om att jag väl måste kunna hålla mig den tid det tar att avsluta en måltid. Nej, det kan jag inte, om jag fortfarande ska vara trevligt sällskap. I ett sådant läge skulle det, förutsatt att läsken håller vad den utlovar, vara ett ypperligt alternativ till en cigarett.

Förmodligen innehåller läskeblasket en hel mängd "livsfarliga" ämnen, i alla fall om man konsulterar livsmedelsverket, så frågan är om den någonsin kommer ut på marknaden här i landet.

Men, privatimport av restauranger borde väl ändå vara möjlig? Så här spontant tycker jag det låter som ett utmärkt pr-argument. Rökare - trött på kyliga utestunder? Tillbringa din kväll hos oss. Vi säljer nikoläsken!

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner