torsdag 9 oktober 2008

Kanalkampen fortsätter

Det förefaller ha blossat upp ett smärre krig - åtminstone ett krig på sandlådenivå - mellan SVT och tv4 i kanalernas kamp om tittarna. Det trappades ytterligare upp igår, när SVT meddelade att den nya serien "Dansbandskampen" kommer att ställas direkt emot tv4:s höstsatsning "Stjärnor på is". Det tror jag är ett fiffigt drag av SVT, eftersom jag föreställer mig att målgruppen för de båda programmen är likartad.

Letar artister på nya ställen.

I dag kan man följa stridigheterna ett varv till, när tv4 tar till storsläggan - handhavd av Bert Karlsson - och planerar att lansera ett allsångsprogram likt det olidligt vämjelsefyllda som SVT sänder sommartid.

Värmer upp inför allsång.

Huuu! Bara blotta namnet på detta sinnesslöande programformat får mig att grundmurat besluta mig för att inte se på skiten. Att dessutom den alltför überpositiva, klämkäcka Lotta Engberg ska vara inblandad gör då verkligen inte saken bättre. Enda fördelen jag kan se med att bugg-människan ska leda ett allsångsprogram på tv4 är att man vet var hon håller hus, och att man sålunda är relativt förskonad från hennes närvaro i andra kanaler under den tiden.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner