fredag 17 oktober 2008

Jag vill inte ha en RH

Om jag skulle vilja ha en RH frågar Aftonblaskan idag. Nej, är mitt enkla svar.

Före jag såg deras artikel hade jag aldrig hört talas om RH:n, och när jag hade läst den önskade jag att jag aldrig hade gjort det. RH:ns uppgift är att lyfta rumpan och hålla in mage och lår, sägs det. För mig låter det väldigt, väldigt underligt - i synnerhet då man ser modellen på RH-trosan. Ja, RH är en ny trosmodell - rumphållaren.

Modellen är som sagt vid första anblicken knappast den mest praktiska för att uppfylla funktionen som utlovas. Hur en trosa, som bara går ned cirka 5 cm på låren skulle kunna hålla in, och forma dem begriper jag inte. Ser man sedan på rumplyftarfunktionen blir man inte klokare där. Det är nämligen en string-trosa vi pratar om... Fotomodellen, som jag antar är gravt retuscherad, har en putrumpa som sticker ut en bra bit från resten av hennes kropp. Och, vem vill ha det?

Öl byggde denna kropp.

Förresten förstår jag inte varför det alltid bara är kvinnor som ska forma om sin kropp hit och dit. Vad tas det fram för att hålla in männens ölmagar? Eller, behåar för män med "bröst"? För att inte tala om alla dinglande hängpungar. Finns det formande kalsingar för sådana? Eller ett litet rumplyft?

Alla kläder lär ju sitta så mycket snyggare, och man blir så mycket mer attraktiv för det motsatta könet om man låter omforma sin kropp. Eller, gäller det bara kvinnor? Varför är det så? Räcker det inte att vi har mens, får lägre lön och föder barn?

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner