måndag 22 september 2008

Snigelpost vore bättre.

När man läser att Sarah Palins e-postkonto har blivit hackat är det två saker som slår mig. Dels det oförklarliga faktum att Sarah Palin valt att ha ett simpelt Yahoo-konto för sin officiella mail, och dels hur enkelt det förefaller vara att hacka någons mailkonto - i alla fall om man ska lita på de uppgifter artikeln anger.

-Jag är i alla fall bättre än John. Han kan inte ens skicka ett mail, den dumsnuten.

Den 20-årige hackaren, för övrigt son till en demokratisk politiker i Tennessee ska ha skaffat sig tillträde till Palins mail, genom att läsa om henne på Wikipedia, och sedan ha svarat på hennes minnesfrågor till mailen. Att hon är galen har jag länge misstänkt, men denna händelse visar dessutom att hon är dum! För att låna ett uttryck av Bert Karlsson skulle man kunna säga att hon har osedvanlig otur när hon tänker.

Mail verkar för övrigt inte vara särskilt kompatibelt med republikanerna. För en kort tid sedan påstods det att McCain bidragit i utvecklandet av Blackberryn. Det finns bara en svårighet med det uttalandet, och det är den lilla detaljen att McCain enligt egen uppgift inte kan tillräckligt om datorer för att ens kunna skicka ett mail... Och nu detta med Sarah Palins mail. Vore jag republikan skulle jag överge elektronisk kommunikation för ett tag, och enbart använda mig av "den gamla hederliga" sorten.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner