lördag 20 september 2008

Det är mänskligt att glömma

Den människa finns väl inte som aldrig glömt kvar något någonstans. Kanske i ett provrum, på bussen, i ett omklädningsrum, eller varför inte i en taxi.

I Londons taxibilar glömmer folk en oerhörd mängd föremål; vanligast lär mobiltelefoner vara - över 50000 på ett halvår!


Till de mer klandervärda sakerna människor glömt kvar i droskan hör utan tvivel de, så omtalade i media, uppgifter från offentliga register som olika tjänstemän låtit hamna på vift.

Självklart finns det också en kategori för udda kvarglömdheter, där min personliga favorit måste bli tolv döda fasaner och ett dasslock!



Såvitt jag själv kan minnas (!) är det senaste jag har glömt den gången när jag åkte från livsmedelsaffären - utan varorna! Jag hade ett ärende in i en annan affär och ställde därför in mina båda kassar i ett förvaringsskåp, gick till den andra butiken och gjorde det jag skulle, och åkte hem!

Ungefär 200 meter hemifrån upptäckte jag att det var något som saknades, och visst sjutton var det det. Kassarna stod som sagt kvar i affärens förvaringsskåp. Det var bara att vända och åka tillbaka och hämta påsarna. Snacka om att ha tankarna på annat håll!

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner