torsdag 31 juli 2008

Mer för pengarna

Med blandade känslor läser jag idag att Kapp-Ahl valt att retuschera sina bilder till den kommande reklamkampanjen.

Jag gläds, eftersom retuscheringen används för att göra modellen något mindre utmärglat mager. Emellertid tycker jag att det är tragiskt att man ändå väljer att använda just den modellen. Varför inte redan från början anlita en modell med den kroppskonstitution man anser passande?

Jag vågar påstå att det är mycket enklare och billigare att hitta och anlita en normalbyggd kvinna än en trådsmal toppmodell. Att få mer för pengarna borde väl en företagare förstå.

Något jag tycker är högst positivt är att Anne-Marie Blad, marknadsansvarig på Kapp-Ahl, föreslår att man skapar ett förbud mot modeller med ett sjukligt lågt BMI. Själv har jag skrivit om vikthetsen hos unga tjejer i ett annat inlägg, och där bl.a. efterlyst liknande aktioner från media. Jag hoppas att Kapp-Ahls förfarande tas efter av samtliga klädkedjor.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner