torsdag 31 juli 2008

Lennart är ingen Jarl

Idag avslöjas att den tidigare programledaren för bl.a Debatt, Lennart Persson, ska axla rollen som nyhetsankare i Aktuellt efter Jarl Alfredius som drabbats av cancer.

Jarl, allvarsam och pålitlig

Redan i rollen som diskussionsledare tyckte jag Persson hade svårt att fylla sin funktion och visa tillräcklig pondus för att leda en debatt. Som nyhetsankare har man förvisso en annan uppgift än att leda en diskussion, men jag tycker ändå att han saknar den seriösa utstrålning och pondus som krävs för att på ett trovärdigt sätt presentera nyheterna.

Lennart försöker visa auktoritet och pondus. Lyckas han?

Jag hoppas jag har fel, och ska ge honom en chans då han börjar i oktober, men jag har mina tvivel.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner