fredag 20 juni 2008

Inte språk, utan tygskor

Det är en sak jag innerligen undrar över - och denna gång riktas inte min fråga till Fredrik Lindström. Det handlar nämligen inte om språk, utan om tygskor. När upphörde tygskorna att tåla maskintvätt? Jag har under alla år tvättat tygskor i maskinen på 40 grader, och skorna har blivit rena och fina och gått att använda ytterligare en tid. De skor jag hittills har tvättat i år, två par, har båda gått sönder i tvättmaskinen! Så ska det väl inte vara? Har tillverkarna av skor blivit så njugga att de förutsätter att man ska köpa ett nytt par skor när de gamla blivit smutsiga i stället för att tvätta dem? Är det helt enkelt ett trick från fabrikanternas sida att använda undermåliga material i skorna för att få sälja fler par? Hur som helst är det väldigt irriterande!


OBS! Skorna på bilden är inte av samma typ som de som gått sönder för mig.


Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner