tisdag 17 februari 2009

Billström - SD:s trojanska häst i regeringen

Nu är Moderaterna ute på hal is igen - i ytterligare en skamlös flirt med brunskjortade dunkelkrafter som bankar på dörren och vill in i beslutsfattarställning. En arbetsgrupp, där bland annat Tobias Billström (den oerhört empatiske migrationsministern, ni vet...) ingår.

Bara det att Tobias Billström ingår i en arbetsgrupp som ska handha en fråga där invandrare och flyktingar kommer på tapeten är orsak nog att bli misstänksam mot eventuella förslag gruppen kan komma att lägga. Inte heller denna gång bjuder den hale ministern på några överraskningar. Denna gång föreslår hans grupp att det ska bli möjligt att dra in svenska medborgarskap. Naturligtvis enligt mycket rigida, alldeles vattentäta regler, och bara om man är "kriminell", regler som absolut inte kan drabba någon "oskyldig".

Jag vet att det inte bara är jag som blir misstänksam när Billström är inblandad i något. Han har inte tidigare direkt gjort sig känd som en stor humanist med ett öppet sinne för världspolitik eller tillståndet av ofred i många delar av världen. Nej, den käre Billström verkar snarare vara tillverkad i samma mall som många av allianspolitikerna, med selektiv hörsel, en syn så nedsatt för verkligheten att han skulle klassas som gravt synskadad av Synskadades Riksförbund och framför allt med en empati så ytlig att den försvinner så fort minsta vattendroppe träffar någon del av hans hud.

Om det kan hjälpa någon att få stanna i landet, trots att vissa personuppgifter av någon anledning inte uppgavs helt korrekt vid ankomsten kan jag ställa mitt svenska medborgarskap till förfogande. Jag vill snart inte bo här längre. Vilket land som helst förefaller mig bättre såsom situationen ser ut idag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner