onsdag 3 december 2008

Vilken hemsk samling artister!

Usch! Melodifestivalen 2009 verkar bli en riktigt trist affär med en lång rad föredettingar, och en hoper ännu ej riktigt etablerade artister. Då första omgången artister hade presenterats utsåg jag Caroline af Ugglas, och Sarah Dawn Finer till mina favoriter - och det gäller fortfarande, trots att två omgångar till har presenterats.

Lili & Sussie? Jag hade hoppats att aldrig någonsin behöva se dem mer. Den som minns sitt 80-tal vet varför... Agnes? Den näst minst välförtjänta segraren i Idol (minst välförtjänt var Marie Picasso). Agnes behöver aldrig mer visa sig i tv-rutan vad mig anbelangar.

Jo, en artist till ser jag faktiskt fram emot att se, och det är jokern Malena Ernman. Det blir att se till att batterierna är laddade i fjärrkontrollen, och det selektiva seendet aktiverat under alla de kvällar melodifestivalspektaklet går av stapeln. För, fy, vilken hemsk samling människor Christer Björkman & co har samlat ihop.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner