tisdag 25 november 2008

Väcker ingen sympati hos mig

Jag är ledsen, men jag har väldigt svårt att känna sympati för Rikard Palm - ni vet han som inte är så bra på att hålla tråden, eller säga rätt - när han läser nyheterna i SVT. Han har fått beskedet att han kommer att flyttas över till nattsändningarna, och tycker väldigt synd om sig själv för det. För han är ju såååå gammal - hela 48 år, och har tvillingpojkar som är 10 år gamla...

Satt i skenet av de 14 000 människor som enbart under november månad blivit varslade kan jag inte sympatisera med någon som faktiskt har kvar sitt jobb, om än med andra arbetstider.

Ett konkret råd till Rikard Palm är helt enkelt att lägga om sin dygnsrytm. Det går, och tar inte speciellt lång tid. Vad gäller barnen så är de i skolan större delen av dagen, när pappa sover, så jag tror inte att de kommer att ta någon större skada. Du har faktiskt, när allt kommer omkring, ingenting att gnälla över. Om du förresten kommer fram till att nattarbete innebär ett oöverstigligt hinder för dig, är jag säker på att någon av de 14 000 varslade gärna tar din plats!

Personligen ser jag det som ett lyft att slippa höra dig i kvälls- och dagsändningarna.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner