tisdag 28 oktober 2008

Pappersböcker äger

Även om Google nu har fått rätten att skanna in en jäkla massa böcker skrivna av amerikanska författrare, tror jag inte att förlagsbranschen behöver oroa sig något nämnvärt.

När allt kommer omkring är det betydligt mysigare att krypa upp i fåtöljen med en "gammal hederlig" bok med sidor av papper och omslag av kartong än att ta med sig datorn till fåtöljen.


Jag tror knappast att jag under min levnad kommer att kunna betrakta läsande på en skärm som lika njutbart som läsandet ur en bok. Men, kanske är det annorlunda för dagens yngre generation. Kanske blir det för dem en likadan självklarhet att läsa böcker via datorn som det är för min generation att låna böcker på biblioteket. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner