onsdag 1 oktober 2008

Hackat eller malet

En ny väg in i din dator har börjat utnyttjas av hackare säger forskare på en säkerhetskonferens i New York.

Tydligen rör det sig om osynliga knappar som placerats i luckor i programkoden för webläsaren. Man är förtegen med information om exakt hur det går till för att, om möjligt, försöka begränsa intrången i människors datorer, och ge webläsartillverkarna lite extra tid att åtgärda problemen.

Tydligaste tecknet på att din dator är hackad ser ut så här.

Jag önskar företagen lycka till i sitt Sisyfosarbete att försöka hålla jämna steg med hackarna.

Ett tillägg, efter att ha fått en otrevlig kommentar som jag inte har lust att publicera/kommentera: hackare eller bedragare är sak samma för mig. Tar de sig in i min dator är de för mig, som amatör, hackare.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner