torsdag 9 oktober 2008

Ge mig derivata, och jag får aldrig maila igen

Alkolås på mail kanske är en bra idé, även för en absolutist som mig. För mig brukar det vara trötthet som får mig att skriva underliga saker, som jag inte alltid vill kännas vid i vaket tillstånd. Jag uppfinner ord på löpande band, ord jag inte själv förstår när jag läser dem nästa dag. Min satsbyggnad är, lindrigt uttryckt, kreativt nytänkande. Inte heller satserna förstår jag med säkerhet nästa dag. Bedrövligt för mig, men roande för dem som får mailen. Vad gör man inte för att glädja sina medmänniskor?

Att jag då, klubbad av sömnönskan skulle kunna lösa fem matematiska problem tvivlar jag på - fast det är klart att det beror på vilken nivå talen ligger på. Ge mig derivata, och tredjegradsekvationer och jag får aldrig mer skicka ett mail.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner