onsdag 10 september 2008

Ung med gammal röst

Jag måste sälla mig till kören som sjunger Anna Bergendahls lov. Hon sjöng oerhört bra, den lilla tjejen. Det är svårt att tänka sig att hon bara är 16 år gammal. Hennes röst låter som om den varit med om betydligt mer än man kan ha hunnit erfara vid 16.

Men, jag måste säga att jag inte hoppas att hon vinner Idol. Om man tittar tillbaka på de andra segrarna har karriären inte fått de uppsving de hoppats på - och de har tvingats spotta ur sig en skiva på orimligt kort tid.

Nej, jag önskar Anna ett betydligt bättre öde än så. Jag tror nämligen i likhet med många andra, att hon har förmåga och talang nog för att lägga världen för sina fötter - och då ska man inte vinna Idol i Sverige.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner