tisdag 30 september 2008

Saga eller sanning spelar ingen roll

Huruvida Phoenix, NASA:s rymdfarkost verkligen har landat på Mars eller inte råder det skilda meningar om på nätet. Många menar att det bara är ytterligare ett försök att vilseleda allmänheten på samma sätt som vissa påstår att månlandningen 1969 var en bluff.


Jag tvivlar på att någon utanför den absolut innersta kretsen av vetenskapsmän, ingenjörer och i månfallet astronauter, med säkerhet kommer att få visshet om vilket. Men, det spelar mindre roll tycker jag.

Jag tycker att tanken på att kunna åka till en annan planet är så (nu känns alla ord för futtiga och små) fantastisk! Och, jag kan inte sluta tänka på vad det skulle kunna betyda om NASA:s senaste påstådda fynd faktiskt är sant - att det snöar på Mars.

Saga eller sanning spelar ingen roll. Jag vill höra mer om snön på Mars!

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner