onsdag 3 september 2008

Mycket ska man höra...

Ibland skulle jag vilja jobba på ett försäkringsbolag; närmare bestämt på den avdelning som tar emot skadeanmälningar från försäkringstagarna. Och, då skulle jag ha velat höra förklaringen från den bilägare som fick sitt biltak förstört därför att ett flygplan råkat landa på det. Kanske gick det till så här:

- Försäkringsbolaget Snärj & Härj, vad kan jag stå till tjänst med?
- Ja, hej. Mitt namn är Dorque Geekson. Jag vill göra en skadeanmälan.
- Ja, vad har inträffat?
- Jo, det var så att jag var ute och körde och plötsligt fick jag ett flygplan på taket till bilen. Så den behöver snyggas till lite...
- Va? Du sitter väl inte och ljuger för mig? Tror du inte att jag kan urskilja en lögn...?

osv.

Ja, ni förstår poängen jag vill komma åt. För det mesta överträffar faktiskt verkligheten dikten lika överlägset som Usain Bolt när han springer 100 eller 200 meter.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner