måndag 8 september 2008

Medelmåttiga ikoner, säger Fredrik

Fredrik Virtanen skräder inte orden då han kallar ett stort antal av de avlidna musikikonerna för överskattade och medelmåttor. Det kan man tycka vad man vill om, och det gör jag.

Jag struntar fullständigt i om jag lyssnar på överskattade medelmåttor, eller geniförklarade dårar när jag lyssnar på musik - det är just musiken som är det viktiga för mig. Och min upplevelse av musiken förändras inte av huruvida artisten som framför den är avliden eller inte.

Jag tänker med njutning fortsätta lyssna på Janis Joplin, Jimi Hendrix, Jim Morrison, Tupac, Elvis och de andra vad Virtanen än tycker om deras musikaliska förtjänster eller brister. Så det så.

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner