söndag 21 september 2008

Homofoba landskap

Jag undrar om det verkligen är Ulf Lundells låt Jonas Gardell avskyr så passionerat (vilket jag har full förståelse för om han gör!), eller om det är det faktum att han tillbringade alltför lång tid hos Kd som 18-åring som satt sina outplånliga spår hos honom. Låten får bära all skuld för det som hände den unge homosexuelle intvingad i fiendeland hos homofoberna...

Sjunger Lundell med egen text: "Jag trivs ej hos homofoba, inga kristna gillar mig..."

3 kommentarer:

rolle sa...

Sånt skitsnack! "fiendeland" det dummaste jag hört! Det finns allför många kristdemokrater som tycker det är ok med homosexualitet för att kunna kallas homofober...

I så fall kan du kalla alla andra partier både till vänster och höger för homofobiska dom också. Det finns många ,inte bara kristna, som tycker homosexualitet är onormalt/onaturligt! Så är det bara och så kommer det alltid att vara vad man än tycker om det!

Anna G Rahm sa...

Skitsnack säger du. Verklighet säger jag.

Visst finns det individer ur alla partier som har homofoba övertygelser. Men bara ett parti uttalar sig tydligt homofobt - och det är Kd.

"Så är det bara och så kommer det alltid att vara, vad man än tycker om det."

Kvacksalva sa...

Så sant.Kd är pinsamma. Förutom det kan jag väl säga att Jonas Gardell är känd för sina extrema uttalanden om dittan och dattan, att det här skulle vara annorlunda förstår jag inte, folk reagerar så mycket på rubriker på aftonbladet. Visst, själv gör man väl det också men till skillnad från de flesta kommentarer så har man ju vett i skallen. :) Hur som helst, jag håller med honom om "Öppna landskap". Kanske inte på exakt samma sätt men nog är låten såpass sönderspelad att öronen blöder när man hör den. :P

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner