onsdag 20 augusti 2008

Tillfredsställer skapat sug

Polaroid-kameran vill göra återtåg i var mans hus. Därför håller man på att ta fram en digitalkamera med inbyggd skrivare. Pogo ska den heta. Bara namnet får mig att vilja ha en; en blandning av Lego, Pongo och Pingu. Hur skulle det kunna vara något annat än bra?

Polaroid-kamera med skrivare förefaller mig annars, som fenomen, vara en fullständigt överflödig pryl - inte alls framtagen för att fylla ett befintligt behov hos potentiella kunder, utan för att skapa ett. Profitörer.

2 kommentarer:

Peter Tuominen sa...

Pogo får mig att tänka på bildbanden i skolan, de med dubbla P i loggan där det ena P:t var felvänt. De hade tillhörande små rullband som skorrade ett BING! varje gång man skulle byta till en ny bild. Och läraren lärde sig aldrig hur man skötte projektorn så det fick alltid någon försigkommen grabb, det var alltid en av klassens grabbar, sköta den istället. Och så skorrade bandspelaren igen, förmodligen en gammal Tandberg som var uppskruvad till max fast diskanten var på noll så det lät alltid som en blandning av turkisk marknad och en kvävd gås.

Anna G Rahm sa...

Ja, jag minns precis! I min klass hette han Håkan...

*blir barn för en stund i v-ringad, tvärrandig plyschtröja i orange och brunt*

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner