fredag 4 juli 2008

Mindfulness

Jag är övertygad om att samhället skulle se helt annorlunda ut om fler människor lärde sig att leva enligt mindfulness-filosofin. Personligen blev jag oerhört hjälpt av den då jag fick en diagnos som tvingade mig att fullständigt lägga om mitt liv. Den förändringen, då mitt liv tog en riktning jag aldrig tidigare kunnat föreställa mig, skulle inte ha gått lika smärtfritt utan mindfulness-filosofin - även om jag då inte hade en aning om att det var så mitt tankesätt hette. Tänk, man lär något nytt varje dag. :-)

1 kommentar:

Emma sa...

jag ska börja i en grupp där vi ska använda oss av mindfullness kognitiv terapi. verkar riktigt spännande och intressant. kul att höra att det hjälpte dig!

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner