fredag 25 juli 2008

Kan man ta dem som handbagage, tro?

Jag gillar att resa, och jag gillar att köpa med mig en pryl eller två som är typiska för platsen jag har besökt. Men, i butiken Mar Statue Sacre i Rom skulle jag stöta på patrull. Om jag nu, vilket jag i och för sig inte är, skulle vara intresserad av att köpa lite katolikkitsch; en påvestaty i naturlig storlek, och en Moder Teresa i samma design, kan jag inte för mitt liv förstå hur jag skulle bära mig åt för att forsla hem dem. Kan man ta dem som handbagage på flyget, tro?
En liten snöglob med påven är lättare att få med sig hem.

4 kommentarer:

Peter Tuominen sa...

En påvestaty i naturlig storlek? Wow, där kan man snacka trädgårdstomte!

Anna G Rahm sa...

Peter Tuominen:
:-) Ja, och man skulle garanterat bli ensam om den i kvarteret. Kanske kan man även pryda den med julgransbelysning på vintern - kombinera utsmyckning med praktikalitet menar jag.

Peter Tuominen sa...

Ja! Och blinkande lampor ska det vara!

Anna G Rahm sa...

Självklart. I dekorativa, kulörer antar jag. Sådana man mest ser i pizzeriafönster.

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner