måndag 30 juni 2008

Djurvän eller inte, någonstans går ändå gränsen...

Oavsett hur mycket jag tycker om djur finns det några arter jag inte skulle vilja dela mitt hem med. Fladdermöss är en av dem. Jag tycker att fladdermöss (av de, icke sjukdomsspridande raser som finns i vårt avlånga land) verkar vara små charmiga gynnare, som utan tvivel kan utgöra ett pittoreskt inslag i en jordkällare, en gammal förrådsbyggnad eller ute i naturen.

Men, att gå så långt som att vara villig att dela min egen bostad med dem vill jag inte. Stackars denna familj, vars hem är invaderat av fladdermöss - en art som för övrigt är fridlyst och som man i normalfallet inte får avliva. Vad gör man, djurvän eller inte?

Inga kommentarer:

 

Anna G Rahms funderingar och spetsfundigheter © 2008. Design By: SkinCorner